Notiuni Generale Valvetronic Bmw
Despre sistemul Bmw Valvetronic
Sistemul Valvetronic echipat pe motorizarile Bmw Seria 3 E46, E90 si E87 sunt motorizari de prima generatie valvetronic, acestea fiind primele motorizari Valvetronic scoase pe piata, in ordine dupa cum urmeaza :
- Valvetronic tip motor N42B18 si N42B20 ( Prima Generatie)
(se regasesc pe toate Bmw Seria 3 E46 09/2001-11/2003) - Valvetronic Tip Motor N46B18 si N46B20 ( Cea de-a 2a Generatie)
(se regasesc pe Bmw Seria 3 E90 & Bmw Seria 1 E87)
Atat generatia 1 cat si generatia a2a functioneaza intr-un mod aproape identic, avand aceleasi valori de mers, diferente fiind intre sistemele de management motor si management sistem Valvetronic.Cu exceptia a doua sau trei piese de schimb, imbunatatite de la varianta 1 la cea de-a 2a nu se vor gasi diferente majore intre cele 2 motorizari.
N42B18

Ce este sistemul Bmw Valvetronic ?
Motorul Valvetronic este un motor cu distributie variabila de tip vanos, echipat cu o axa de admisie suplimentara, actionata electric de un motor electric.
Aceasta axa suplimentara, impreuna cu sistemul vanos hidraulic, au rolul de a imbunatati eficienta motorului pentru a obtine un consum redus de combustibil in raport cu regimul de mers abordat de utilizator.
Astfel dupa cum urmeaza va vom explica pe parcursul acestei pagini cum functioneaza exact sistemul Valvetronic si cum influenteaza acesta consumul de combustibil.
Cum functioneaza sistemul Bmw Valvetronic ?
Sistemul Valvetronic Bmw, tip motor N42 si N46 este rezultatul unei combinatii intre sistemul clasic de vanos hidraulic si sistemul Valvetronic.
Acest sistem Bmw Valvetronic are ca principala piesa in componenta sa o a 3 a axa cu came, suprapusa celei de admisie, axa suplimentara ce are rolul de a actiona asupra axei de admisie schimband-ui astfel unghiul de deschidere al supapelor de admisie.
Dupa cum puteti observa in animatie, axa cu came Valvetronic, actioneaza asupra axei de admisie, prin intermediul levierelor intermediare astfel determinandu-i acesteia unghiul de deschidere al supapelor de admisie.
Pe intelesul tuturor, in momentul in care se apasa acceleratia la maxim, axa cu came suplimentara faciliteaza deschiderea maxima a supapelor, si cu cat actionarea pedalei de acceleratie este mai lina si progresiva cu atat mai mult sistemul Valvetronic Bmw limiteaza deschiderea supapelor, astfel oferind o cantitate limitata de aer, impreuna cu o cantitate limitata de combustibil, astfel obtinandu-se o economie de pana la 25% de carburant.
O alta componenta importanta a sistemului Bmw Valvetronic este sitemul de pinioane axa cu came variabile, unitati Vanos actionate hidraulic prin intermediul a cate un selenoid.
Aceste pinioane au rolul de a schimba pozitiile axelor cu came in functie de regimul de mers, fiind actionate hidraulic prin intermediul sistemului de ungere.Actionarea acestora se face de catre calculatorul motor, in raport cu volumul de aer cantarit de debitmetru si conform pozitii axe cu came citite de senzorii axelor cu came.
Rolul sistemului vanos este de a permite motorului un raspuns imediat la accelerari rapide, o pozitie generala a axelor cu came cat mai potrivita regimului de condus.
Piese componente ale sistemului Bmw Valvetronic





Sistemul Bmw Valvetronic echipat pe Bmw Seria 3 E46 cu tipul de motor N42B18 si N42B20 au in componenta urmatoarele :
- Axa cu came Valvetronic (echipata)
- Motor actionare axa came Valvetronic
- Pinioane Vanos Valvetronic
- Calculator Valvetronic
- Releu Motor/Calculator Valvetronic
Sistemul Bmw Valvetronic echipat pe Bmw Seria 3 E46, E90 si Seria 1 E87 cu tipul de motor N62B18 si N46B20 au in componenta urmatoarele :
- Axa cu came Valvetronic (echipata)
- Motor actionare axa came Valvetronic
- Pinioane Vanos Valvetronic
- Releu Motor/Calculator Valvetronic
Probleme des intalnite la motorizarile Bmw Valvetronic
In urma 4 ani de experienta ca service auto dedicat exclusiv modelului Bmw Seria 3 E46 Valvetronic am constatat urmatoarele probleme ca fiind cele mai des intalnite :
- Mers neregulat la relanti, simtit de cele mai multe ori cand motorul este cald si cu o oarecare agravare in momentul actionarii pedalei de frana.
- Accelerare de la sine pana la 1500 rpm , resimtita ocazional in momente de trafic aglomerat cu plecari si opriri dese.
- Consum marit de combustibil in regim de mers urban si extraurban, majorare in multe cazuri cu pana la 30-50% fata de valoare initiala.
- Pornire defectuasa la rece, urmata de oscilatii ale relantiului si rateuri in galeria de admisie.
- Pornire defectuasa la rece, urmata de simptome de lipsa compresie.
- Oprire din senin in mers sau in momentul stationarii.
- Consum de ulei, de multe ori chiar si un litru de ulei la 1000 km.
- Mers in 3 cilindii, asociat de palpairea becului de avertizare motor din bord.
- Uzura prematura a ambreiajului, cel mai des intalnit simptom fiind debraiere cu vibratii/tremurat al masinii.Cel mai des intalnite in regim de mers urban aglomerat.